Teknik
Anlæg
Økonomi

Vejen ud af krisen er asfalt

Selv om kommunevejene landet over er i nogenlunde stand, kan det stadig betale sig at asfaltere sig ud af krisen, lyder det fra ingeniører. Men der er også andre hensyn, påpeger en udvalgsformand.

07. 05. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Med 125 millioner kroner i kassen og omkring 1.000 km kommunale veje, virker det oplagt, at en kommune som Vesthimmerland udnytter det ophævede anlægsloft til at lægge kilometervis af ny asfalt.

– Jeg tror ikke, du kan finde en teknisk udvalgsformand, der ikke gerne ville bruge flere penge på området. Men når vi ser på det overordnet, mener jeg ikke, man kan sige, at vi bruger alt for få penge på vejene, lyder det fra Uffe Bro (S), der er formand for teknik- og miljøudvalget i Vesthimmerland.