Affald & genbrug
Økonomi

Borgmestrene fra de store byer advarede regeringen mod udbud af affald

Regeringen tog ikke højde for den kritik, som borgmestrene i landets seks største byer sammen rettede mod en ny organisering på affaldsområdet, som betyder, at opgaven skal udbydes. Det viser en brevveksling, som Nyhedsmagasinet Danske Kommuner er kommet i besiddelse af.

11. 06. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Da regeringen midt i maj præsenterede sit affaldsudspil på en genbrugsstation i Københavns Sydhavn, var der særligt én formulering, der vakte opsigt i affaldsbranchen.

Miljøminister Lea Wermelin (S) præsenterede udspillet sammen med klima- og energiminister Dan Jørgensen (S), og det var sidstnævnte, der præsenterede overraskelsen.