Sagsbehandling
Fritid

Det skal være nemmere at holde fest

Det kan være meget besværligt for arrangører at søge om tilladelse til at afholde byfest, loppemarked og festival. Kommunernes it-fællesskab KOMBIT arbejder på en løsning, der skal gøre det lettere for det lokale kulturliv.

11. 06. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Det kan være meget kompliceret og uoverskueligt at skulle ansøge om at afholde vejfester, byfester, kræmmermarkeder og andre arrangementer. Ifølge Brancheforeningen for by- og markedsfester kan det kræve op mod 40 tilladelser, inden man kan åbne portene for de første gæster.

Under mottoet ”én fest – én ansøgning” arbejder kommunernes it-fællesskab KOMBIT på en løsning, der skal gøre det nemmere.