COVID19
Arbejdsmarkedspolitik
Arbejdsmarked

Hjemmearbejde giver hver anden bedre balance mellem arbejde og fritid

En evaluering fra Odenses borgmesterforvaltning peger på, at medarbejderne har oplevet større indflydelse på arbejdsdagen under coronakrisen.

25. 06. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Selv om hverdagen for de cirka 500 ansatte i borgmesterforvaltningen i Odense Kommune blev markant forandret som følge af nedlukningen af den offentlige sektor under coronakrisen, var der ikke kun tale om ændringer til det værre.

52 procent af medarbejderne oplever, at hjemmearbejdet har haft en positiv betydning for balancen mellem arbejde og privatliv. Det fremgår af en evaluering, som forvaltningen har gennemført i maj. 264 medarbejdere har deltaget.