COVID19

Kommuner corona-boomer på Facebook

Aktiviteten og engagementet på de kommunale Facebook-sider er steget voldsomt under coronakrisen. Det viser analyse af 93 kommuners Facebook-sider. Borgerne har søgt hurtig information hos deres lokale myndigheder, siger to eksperter i kommunikation på sociale medier.

25. 06. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen

Mens coronakrisen rasede, skruede landets kommuner op for kommunikationen på deres Facebook-sider. Og borgerne har i høj grad efterspurgt kommunikationen. Det siger to eksperter i kommunikation på sociale medier på baggrund af en analyse af 93 kommuners Facebook-sider.

– Jeg ser det som et udtryk for, at folk søger information fra autoriteter i deres nære omverden. Altså at folk lige tjekker, hvad deres kommune har at sige om noget meget vigtigt som corona, siger Katrine Emme Thielke, der er digital rådgiver for offentlige og private virksomheder.