Kommunalvalg
Byråd

Kan det ske i Tønder, kan det ske hvor som helst

Venstre-højborgen Tønder kom på landkortet, da borgmester Henrik Frandsen blev vraget som spidskandidat. Men hvordan kunne det komme så vidt?

13. 08. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Admin User, umbraco@cabana.dk

Det er en lettet og fattet mand, der tager imod på borgmesterkontoret på Tønder Rådhus.

Vi møder Tønders borgmester Henrik Frandsen (V) halvanden uge efter et på alle måder spektakulært opstillingsmøde, der grundet corona-restriktionerne blev afholdt som et drive-in møde på en mark uden for Agerskov. På mødet fravalgte et snævert flertal af medlemmer af Venstre i Tønder Kommune Henrik Frandsen som borgmesterkandidat til fordel for den politisk uerfarne Martin Iversen.