Byråd
Kommunalvalg

Vi har haft for mange dumme sager

Venstres nye spidskandidat i Tønder Martin Iversen (V) vil tage erhvervslivet mere med på råd, hvis han bliver borgmester.

13. 08. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Der er for meget topstyring over erhvervspolitikken i Tønder, selv om det burde være erhvervslivet og borgerne selv, der tager teten og sikrer, at der sker vækst og udvikling i kommunen.

Det mener Martin Iversen, og det har han ment i flere år. Som tidligere medlem af det nu kuldsejlede Tønder Vækstråd og nuværende formand for Tønder-Rømø Turistforening og selvstændig erhvervsdrivende har han forsøgt at ændre tingene indefra, men uden det store held. Derfor beslutter han sig for lidt over et halvt år siden for at gå efter posten som Venstres borgmesterkandidat.