Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik
Skole

Vi har en klar aftale om forpligtende samarbejde og lokalt spillerum

Lærernes nye arbejdstidsaftale kaldes banebrydende. Den er baseret på forpligtende samarbejde og stiller store krav til klare aftaler om opgavernes prioriteringer i den enkelte kommune og på den enkelte skole. Nogle praktiserer det næsten allerede, for andre vil det være en kulturændring.

27. 08. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

”Kernen i aftalen er et forpligtende samarbejde, der understøtter lærernes muligheder for at kunne udøve deres professionelle dømmekraft og at kunne lykkes med opgaven”.

Sådan står der i den indledende tekst til ”Aftale om arbejdstid for undervisere i kommunerne”, der i forrige uge blev indgået mellem KL og Lærernes Centralorganisation.