Udsatte børn og unge
Børn

Det er et perfekt match

Borgmester Benedikte Kiær (K) er slet ikke i tvivl om, at udviklingsprojektet ”Aspiranterne” passer perfekt ind i Helsingør Kommune.

10. 09. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Nicolai Skovsgaard Tøfting

Udviklingsprojektet ”Aspiranterne” blev sparket i gang den 11. august i Helsingør, og i de efterfølgende seks måneder skal flere kulturinstitutioner medvirke til, at syv sårbare unge kommer tættere på uddannelse og arbejdsmarked.

Gennem kreativt arbejde flere steder i organisationerne hos Værftsmuseet, Kulturværftet, M/S Museet for Søfart og biblioteket i Helsingør skal de unge, som lige nu er på offentlig ydelse, løfte deres selvværd og få et bedre liv.