Teknik

Solskin ombord, men tæt på at drukne i succes

Corona-sommerpakken gav gratis færgeture til de danske øer. Det var danskerne vilde med, og det var færgerne og øerne sådan set også, men det var ikke problemfrit. I Færgesekretariatet, der varetager de kommunale færgers interesser, ønsker man sig i stedet en fuld indførelse af landevejsprincippet, der betyder billigere færgebilletter hele året.

24. 09. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Det er svært at sige nej tak til en gave. Nogle gange er det dog rart, at man kan bytte den til noget andet.

Det kunne kommunerne dog ikke, da regeringen og Folketinget i sommer besluttede at understøtte danskernes ’staycation’ ved at tilbyde dem en sommerpakke med gratis færgefart til de danske øer i sommerferien. Ordningen blev forlænget til og med september.