Navne
Byråd

Jeg efterlader det, jeg drømte om

12 år som borgmester er nok, hvis man vil fastholde, at en borgmester ikke skal være for langt fra virkeligheden. Det mener Koldings borgmester, Jørn Pedersen (V), der med egne ord efterlader Kolding i god stand og også kan se tilbage på en sag om overforbrug, som han kalder ”voldsom”.

08. 10. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen

Det var i en ledig stund i sommerferien på en campingplads i Heidelberg i det tyske vinland, at Jørn Pedersen satte de sidste punktummer i sin exit-strategi. På ferie med familien i deres Adria Andorra-campingvogn besluttede han sig for, at han ville melde ud i slutningen af august, at borgmestertiden skulle være slut senest til nytår 2021.

Egentlig havde han allerede, da han blev borgmester i 2009, besluttet sig for, at han kun ville sidde to perioder.