Arbejdsmiljø
Byråd

KL: Det er kommunernes ansvar, men vi hjælper gerne

KL har sat gang i en undersøgelse af sexisme blandt alle landets byrådsmedlemmer. Den skal kortlægge omfanget og sætte fokus på problemet i de enkelte kommuner, lyder det fra KL-formand Jacob Bundsgaard (S).

08. 10. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Undersøgelse /// Kort før dette magasins deadline satte KL gang i en undersøgelse af sexisme blandt alle landets byrådsmedlemmer. Den skal kortlægge omfanget og sætte fokus på problemet i de enkelte kommuner, fortæller KL-formand Jacob Bundsgaard (S).

– Det er den enkelte kommunalbestyrelse, der har ansvaret her. Fra KL’s side stiller vi nogle værktøjer til rådighed for drøftelsen lokalt, siger han.