Vi skal holde fast i væksten

Både ejendomsmæglere og byggebranchen har travlt i Silkeborg, der vokser i disse år. Alligevel er der stemmer, der taler for at holde lidt igen. Men det duer ikke, for væksten er en forudsætning for udviklingen af velfærden, lyder det fra udvalgsformand Johan Brødsgaard (R).

08. 10. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Mens Danmark som hele kun kan forvente en befolkningstilvækst på 5,2 procent frem mod 2033, ser prognosen for Silkeborg helt anderledes ud. Her forventer kommunen, at indbyggertallet stiger med 13,6 procent – svarende til 12.771 indbyggere. Og allerede om fire år rammer kommunen en milepæl i form af 100.000 indbyggere.