Fritid
Idræt

Borgmestre bifalder TdF-udskydelse: Lidt frustration i Sønderborg

Borgmestrene i Roskilde, Nyborg og Sønderborg har oplevet forløbet om Tour de France-udskydelsen lidt forskelligt, men de er alle enige om, at der er taget en god beslutning – selvom de ikke nødvendigvis er borgmestre, når det store cykelløb kommer forbi.

22. 10. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Nicolai Skovsgaard Tøfting

Alle de tre borgmestre er enige. Det er kæmpestort, at Tour de France kommer til Roskilde, Nyborg og Sønderborg. Kommunerne får værdifuld eksponering, og målet er, at det store cykelløbs visit skal skabe synergier, som kan ses flere år ud i fremtiden.

Men de er ikke helt på linje, når det kommer til, hvordan de har opfattet det forløb, der har været i foråret og sommeren om flytningen af Tour de France fra 2021 til 2022.