Navne
Demokrati

Intet er givet i Glostrup

John Engelhardt (V) skrev kommunalpolitisk danmarkshistorie, da han efter valget i 2009 erobrede den socialdemokratiske bastion Glostrup. Årene har både budt på et budgetforlig udenom ham, et forsøg på en omkonstituering og udskiftning af støttepartiet. Ved næste valg siger han farvel og tak.

03. 12. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Som mange andre steder i landet stormede SF frem ved kommunalvalget i Glostrup i 2009. Villy Søvndal-effekten slog i den grad igennem i kommunen, der så godt som altid har været styret af Socialdemokratiet. I Glostrup blev partiet næsten fordoblet og fik fire mandater. Det sidste af dem skulle vise sig at være det, der fik størst mediebevågenhed.