Affald & genbrug
Forsyning
Energi

Paragraf kan spænde ben for flere fjernvarmesalg

Retstilstanden efter Odenses mislykkede salg af Fjernvarme Fyn er mildt sagt uklar, påpeger eksperter. Det kan være en god idé at vente med salget til Energistyrelsen har tænkt sig om.

03. 12. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

De sidste 20 år har landets fjernvarmekunder med varmeforsyningsloven i hånden kunnet kræve, at de skal tilbydes at købe, hvis kommunen vil sælge det fjernvarmeselskab, de får varmen fra.

Men paragraffen har aldrig fået så megen opmærksomhed, som da Odenses borgmester Peter Rahbæk Juel (S) sammen med rådmændene fra støttepartierne SF og Radikale Venstre måtte meddele offentligheden, at partiernes planlagte salg af Fjernvarme Fyn ikke bliver til noget.