KØF 2021: Ny virkelighed – ny velfærd?

Med coronakrisen har kommunerne i den grad skullet tilpasse leveringen af velfærd. Har den nye virkelighed sat nye pejlemærker? Og hvordan skaber vi fremadrettet en tilbudsvifte, som favner alle borgerne? Det er omdrejningspunktet for Kommunaløkonomisk Forum 2021.

Foto: Jakob Carlsen
17. 12. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Kristina Krüger Hansen og Løkke Noermark Fabricius, konsulenter i KL’s økonomisk politiske center

I januar 2021 inviterer KL traditionen tro til Kommunaløkonomisk Forum (KØF). Denne gang under overskriften ”Ny virkelighed – ny velfærd?”. På grund af den aktuelle situation er konferencen blevet nyfortolket, så den sendes live fra KL’s studie som et virtuelt arrangement.

Nye veje

Baggrundstæppet for konferencen er den aktuelle pandemi, som med ét har ændret vilkårene for dansk økonomi og givet benspænd i leveringen af den offentlige velfærd. Benspænd, som har været besværlige, men også kreativitetsfremmende og tankevækkende.