Arbejdsmarked
KL

Komponent skaber sammenhæng i kompliceret kommunal hverdag

Rådgivning og kompetenceudvikling i kommunerne er om muligt vigtigere end nogensinde før for at sikre fremtidens velfærd. KL samler nu kræfterne og ekspertisen indenfor efteruddannelse og konsulentvirksomhed i et nyt fokuseret udviklingscenter. Den selvstændige virksomhed får navnet Komponent.

For både ledere, medarbejdere og politikere spiller kompetenceudvikling en afgørende rolle for fremtidens velfærd, mener KL-formand Jacob Bundsgaard, der glæder sig over etableringen af nyt udviklingscenter. Foto: Kasper Heden Andersen / Ritzau Scanpix
28. 01. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

En komponent er en del eller led, der indgår med en bestemt funktion i en større, sammensat helhed. Det er også navnet på et nyt selvstændigt udviklingscenter i KL-regi, der skal tilbyde kommunerne rådgivning, kompetenceudvikling og efteruddannelse. KL’s bestyrelse tog på mødet torsdag den 21. januar beslutningen om at etablere denne nye selvstændige virksomhed.

Aarhus borgmester og formand for KL Jacob Bundsgaard (S) mener, det er vigtigere end nogensinde, at KL og kommunerne bliver skarpe på den front.