Kommunalvalg

Fagforbund vil uddanne medlemmer til valg

HK Danmark vil uddanne medlemmer, der stiller op til KV21. Kurset skal forberede medlemmerne på det politiske arbejde, og det vil være med fokus på HK’s prioriteter. Og det er som udgangspunkt åbent for alle HK-medlemmer uanset partifarve, siger HK-formand.

Illustration: Babara Clemmensen og Karen Linnet Olesen
11. 02. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen

Fagforbundet HK Danmark, der er landets næststørste, har kastet sig ud i et forsøg med at hjælpe deres medlemmer, som forsøger at blive valgt til kommunal- og regionsvalget til november.

– Der er rigtig mange ting i nærdemokratiet, der har stor betydning for vores medlemmer. Ikke bare som lønmodtagere, men også som borgere. Er daginstitutionerne åbne på tidspunkter, der gør, at man kan få passet sine børn, mens man er på arbejde? Hvor lang tid skal man bruge i en bus for at komme på arbejde? Mange af vores fagpolitiske spørgsmål væver sig på den måde ind i det politiske system, siger HK Danmarks formand, Kim Simonsen.