Arbejdsmiljø
Byråd

Den hårde tone hærger i Hørsholm

Luften er iskold i Hørsholm. Fronterne mellem konstitueringspartierne og oppositionen er nu trukket så skarpt op, at det samarbejdende folkestyre slet ikke eksisterer længere, mener flere politikere.

11. 03. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Om det var ”røvhul” eller ”røvbanan”, Glen Madsen (DF) kaldte borgmester Morten Slotved (K) ved sidste års budgetforhandlinger, kan Glen Madsen ikke huske den dag i dag. Men at han måtte trække borgmesteren til side efter forhandlingerne, hvor oppositionen ifølge Glen Madsen var blevet stillet et ultimatum om skattelettelser, husker han udmærket.

– Jeg kan ikke lide at få sat pistoler for panden. Og jeg prøvede virkelig at bide mig fast i bordet, men lige lidt hjalp det. Under budgetprocesserne er det virkelig kommet frem, hvordan tingene foregår. Det er: Tag det hele eller tag intet. Der er ingen dialog eller imødekommenhed, fortæller Glen Madsen.