Velfærd

Komponent kan drive den offentlige velfærd fremad

Når to skoler med næsten ens vilkår og elever klarer sig forskelligt, så kan det skyldes ledelse og kompetencer, mener Jonatan Schloss. Her ser han nøglen og guldet. Derfor søgte han jobbet som direktør for kommunernes nye udviklingscenter Komponent, som han mener har muskler til at skabe forandring i den offentlige velfærd.

11. 03. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Nogle dage endnu er Jonatan Schloss direktør for Praktiserende Lægers Organisation (PLO). Men 1. april sætter han sig i direktørstolen i den nye kommuneejede virksomhed Komponent, der skal stå for uddannelse, kompetenceudvikling og konsulentydelser målrettet den kommunale verden. Komponent omfatter blandt andet en sammenlægning af COK (Center for Offentlig Kompetenceudvikling), KLK (KL’s Konsulentvirksomhed) og KL’s ledelsesområde.