Byråd

Tilliden til lokalpolitikerne er udfordret

Af et tillidsbaseret samfund at være så kunne danskernes tillid til deres lokalpolitikere og borgmester være bedre, synes konklusionen at være på kommunikationsbureaet Primetimes undersøgelse kaldet Tillidsbarometeret. Og kun halvdelen af danskerne har tillid til embedsmændene.

Illustration: Karen Linnet Olesen / Colourbox
25. 03. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Okay, lad starte i den positive ende. 71 procent af danskerne har tillid til de offentlige myndigheder. Det gælder både de statslige, kommunale og regionernes.

Kommunikationsbureaet Primetime har fået besvarelser fra 1.150 danskere til undersøgelsen Tillidsbarometeret. Besvarelserne er gradueret indenfor spektrene tillid, neutral og manglende tillid.