Arbejdsmarked
Udsatte
Beskæftigelse

Ildsjæl har fået syv i job

Trine Møller Timmerby, Esbjerg, er førtidspensionist blandt andet på grund af dårlig ryg, men gør en stor indsats for at hjælpe hjemløse og psykisk syge i arbejde. Hun anslår, at hun har hjulpet mindst 15 med at få socialt frikort, og at omkring halvdelen er kommet i job i kortere eller længere perioder.

10. 06. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Ulla Abildtrup

– Jeg kender mange arbejdsgivere i byen, og de ringer til mig, når de mangler folk. Der er ikke så meget bureaukrati med mig som med kommunen. Forleden ringede de for eksempel fra en golfklub, fordi de manglede nogen til rengøring. Så prøver jeg at matche en af dem, jeg kender fra varmestuen, med golfklubben, fortæller Trine Møller Timmerby.

Hun har tidligere fået to ansat til at feje og gøre rent i et køkken.