Navne
Byråd

Man kan ikke spille borgmester

Christina Krzyrosiak Hansen (S) blev som 25-årig borgmester, da hun i 2017 vandt borgmesterposten i Holbæk Kommune. Nu er hendes første valgperiode med den gyldne kæde om halsen snart slut, og hun mener, hun er lykkedes med at holde fast i at være borgmester på sin helt egen måde.

24. 06. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Selvom tallet 25 og navnet Christina Krzyrosiak Hansen synes at hænge uløseligt sammen, efter hun i 2017 blev borgmester i Holbæk på sin 25-års fødselsdag og udråbt til valgets yngste borgmester, er Holbæk Kommunes borgmester altså rundet 28 år. Hun har også snart fire år på borgmester-cv’et, og til efteråret går hun til valg i håb om at generobre borgmesterposten. Og den første valgperiode som borgmester har med Christina Krzyrosiak Hansens (S) egne ord været ”fuldstændig fantastisk”.