Ældre
Byråd
Kommunalvalg

Mettes kamp for de ældres mad

Ofte har byrådskandidater svært ved at sætte en politisk dagsorden, men det er her i foråret lykkedes Mette Nøhr (K) fra Favrskov. Byrådet vil nu give de ældre det frie valg tilbage, når det kommer til deres frokosttallerken.

24. 06. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Folketingspolitikerne ved det. Det gør Mette Nøhr også. Der skal et billede til, hvis man skal knække Facebooks algoritme og nå ud til mange med sit budskab. Derfor tøvede den konservative byrådskandidat fra Favrskov ikke med at lægge et billede af sig selv med fire gulerødder på det sociale medier – ledsaget af en tekst, hvor hun raser over, at kommunen vil fratage de ældre deres frie valg, når det kommer til frokosten.

– Valgfrihed er hjerteblod for mig. Jeg undrede mig over, at et enigt byråd havde besluttet, at de ældre fremover kun kan vælge mellem kommunens mad og kommunens mad, lyder det fra byrådskandidaten, der ved sidste valg var blot fire stemmer fra at blive valgt.