Gå til hovedindhold
Udsatte børn og unge
Det specialiserede socialområde
Unge

Jeg har altid følt, jeg kan det samme

Sebastian og Benjamin, der begge er anbragte børn, er glade for, at der bliver stillet krav til dem, og at de får mulighed for at vise deres faglige udvikling. Det giver større selvtillid.

Privatfoto
12. 08. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det er en stor dag på Brovst Skole og særligt for Sebastian, som har tilbragt alle sine folkeskoleår netop her. I dag er det dimissionsdag, og det er dermed også Sebastians sidste dag i 10. klasse. Næste år er det planen, at han skal starte på en STU-uddannelse, og på sigt skal han måske også rykke fra de trygge rammer, som hans opholdssted hidtil har udgjort, og flytte for sig selv. Noget, som Sebastian selv drømmer om. Men som anbragt barn har Sebastian ikke altid oplevet, at der er blevet stillet faglige krav til ham på lige fod med de andre elever. Det har dog ændret sig det seneste år, efter Jammerbugt Kommune har sat et nyt projekt i søen med fokus på læringsmiljøet for anbragte børn. Det har givet Sebastian og hans læringsvejleder på Brovst Skole, Tejs Rytter, mange timer sammen. 

– Vi taler om, hvordan det går, og hvordan det er gået siden sidst med de mål, vi har sat, siger Sebastian om de ugentlige møder med læringsvejlederen. 

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her