Arbejdsmarked
Erhverv

Ny erhvervsindsats skal ruste Hjørring til fremtidens arbejdsmarked

Hjørring Kommune vil løse fremtidens udfordringer på arbejdsmarkedet ved at lave en samtænkt erhvervsindsats, som kobler erhvervs- og virksomhedsservice. Det skal gavne den lokale vækst, sikre lokale arbejdspladser og få ledige i job.

Elever med autisme bliver visiteret til NEST-klasserne, hvis de passer i målgruppen. Resten af eleverne i klassen er børn, der bor i skoledistriktet, og som er repræsentative for andre børn i den danske folkeskole. Foto: Steen Knarberg
09. 09. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Når Leif Johannes Jensen, der er økonomi- og arbejdsmarkedsdirektør i Hjørring Kommune, ser i prognoserne, er han ikke i tvivl om, at Hjørring Kommune – og resten af samfundet – står på en brændende platform.

– Vi kigger ind i et arbejdsmarked, hvor vi ser de måske største forskydninger og omvæltninger på arbejdsmarkedet, siden stavnsbåndet blev ophævet, lyder direktørens analyse.