Gå til hovedindhold
Arbejdsmarked
Erhverv
Beskæftigelse

Virksomhedernes behov skal styre i fremtiden

Mindre bureaukrati, færre regler og mere frihed til den kommunale virksomhedsservice vil styrke jobcenterindsatsen, lyder det fra KL.

Foto: Aalborg Kommune
09. 09. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Den kommunale virksomhedsservice er unik og den største og mest direkte indgang til kontakt med landets virksomheder. Men rigide regler og for meget bureaukrati risikerer at spænde ben for den service, kommunerne kan yde for virksomhederne. Det mener formanden for KL’s arbejdsmarked- og borgerserviceudvalg og borgmester i Aalborg, Thomas Kastrup-Larsen (S). 

– Noget af det, kommunerne er rigtig gode til, er at være i dialog med virksomhederne om deres behov. Hvis en virksomhed mangler 30 mand, som kan svejse vindmøllefundamenter, er kommunerne gode til at få uddannet den arbejdskraft, der er behov for, siger Thomas Kastrup-Larsen og fortsætter:

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her