Jeg håber ikke, at Enhedslisten slår automatpiloten til

Selv om flertallet skifter, er det ikke givet, at Michael Vindfeldt (S) bliver borgmester. Lone Loklindt er Radikales bud på en borgmester på Frederiksberg, hvor hun mener, der trænger til at blive luftet ud på rådhuset.

Lone Loklindt går efter borgmesterposten. Foto: Jakob Carlsen
23. 09. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Admin User, umbraco@cabana.dk

Ved sidste valg på Frederiksberg fik den radikale spidskandidat, Lone Loklindt, to personlige stemmer flere end Socialdemokratiets Michael Vindfeldt. Om hun kan gøre kunsten om, vides ikke, men aftalen mellem partierne i den nuværende opposition er den samme: Den kandidat, der kan samle bredest opbakning, får borgmesterposten.

– Det er selvfølgelig interessant, om Enhedslisten slår automatpiloten til og peger på Socialdemokratiet, eller om der i virkeligheden er flere ting, der samler os og Enhedslisten. Det gælder specialskoler, klima og parkering. Vi mener, det gerne må koste noget mere end 180 kroner for en beboerlicens. Der er vi på linje med Enhedslisten og SF, siger Lone Loklindt.