Kommunalvalg
KL

Kommuner giver kampagne lokale præg

I flere kommuner landet over er det forberedende arbejde for at fremme valgdeltagelse ved kommunal- og regionalvalget gået i gang.

Illustration: Colourbox
23. 09. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

"Stem med" lyder sloganet i den landsdækkende kampagne, som KL, Danske Regioner og Indenrigs- og Boligministeriet har lanceret sammen, og det farvede kryds med det inviterende slogan kommer vælgerne også til at møde i mange af landets kommuner op til kommunal- og regionalvalget den 16. november. Blandt andet også i Randers, hvor kommunen kan se god idé i at tage udgangspunkt i det landsdækkende kampagnemateriale.

– Vi er meget optagede af at bidrage til at skabe den bevægelse, som kampagnematerialet også opfordrer til. At vi alle sammen er sammen om at stemme. Det handler om fællesskab, og det er i den grad noget, vi synes, vi kan bruge, siger Karen Balling Radmer, kommunikationschef i Randers Kommune.