Velfærd

Potentiale for mere samarbejde – men vejen er svær

Tre ud af fire kommunaldirektører peger på, at offentlig-privat samarbejde på velfærdsområdet er nødvendigt i fremtiden. Men der er stadig store barrierer, påpeger tre af dem.

Kommunaldirektørerne Lars Svenningsen, Pernille Halberg Salamon og Jesper Zwisler vil alle gerne samarbejde med private, men det er ikke altid så ligetil. Foto: Mikkel Østergaard
07. 10. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Det er ikke, fordi det skorter på velvilje til mere samarbejde mellem kommunerne og private virksomheder.

Faktisk er det blevet styrket under coronakrisen, mener i hvert fald Hørsholms kommunaldirektør Pernille Halberg Salamon.