Kommunalvalg

Foreninger kæmper for flere stemmer

En lang række foreninger og organisationer er med til at gøre danskerne opmærksomme på, at der kommunal- og regionalvalg den 16. november. De har også taget ”Stem med”-kampagnen, som KL, Danske Regioner og Indenrigsministeriet står bag, til sig og har fokus på at få borgerne til at tage turen ned i stemmeboksen.

Flere foreninger og organisationer kæmper også for en høj valgdeltagelse ved KV21, og blandt andre DGI opfordrer deres medlemsforeninger til at minde om valget. Foto: Bo Nymann for DGI
28. 10. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det er ikke kun kommunerne og regionerne, som har fokus på, at danskerne skal huske at sætte deres kryds i stemmeboksen den 16. november. En lang række foreninger og organisationer er nemlig også med i ”Stem med”-kampagnen, som KL, Danske Regioner og Indenrigsministeriet står bag.

Blandt andre DGI sætter op til valgdagen fokus på valget. Det giver meningen for DGI, som på mange måder ser kommunerne som den vigtigste aktør for landets idrætsforeninger. Desuden hænger valget godt sammen med en dansk foreningstradition, mener DGI.