Kommunalvalg

R vil være et parti for hele landet

Radikale Venstre har haft et par turbulente år og oplevet tilbagegang i antallet af medlemmer. Partiet håber dog på et godt kommunalvalg, selvom ingen får på puklen for ikke at sikre sig en borgmesterkæde.

Foto: Michael Drost-Hansen / Ritzau Scanpix
28. 10. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Da #MeToo-bølgen skyllede ind over landet, blev Radikale Venstre et af de partier, som blev hårdest ramt. Et skifte på formandsposten efter en meget omtalt hånd på låret har ifølge partiets nyvalgte landsformand Mikkel Sarbo givet ro på bagsmækken.

– Det er ikke lang tid siden, vi havde hovedbestyrelsesmøde, hvor vi sidder 100 mennesker fra hele landet, og der oplevede jeg rigtig god stemning. Generelt synes jeg, der er god energi, og vi har også en fordel i forhold til, at vi fik en del flere mandater sidst, end vi har haft længe. Det giver os et bedre afsæt. Omvendt kan man sige, at vi i er et parti, som ikke har så meget parlamentarisk indflydelse. Det spiller ind på vores synlighed og kan måske også give lidt modvind til kommunalvalget, siger Mikkel Sarbo