Byråd

Spillet om magten er helt åbent på Bornholm

Ingen af borgmesterkandidaterne fra de fire største partier på Bornholm vil spå om mulige samarbejdspartnere efter valget, der kommer i kølvandet på en ophedet debat om mediespærretid og et smalt budgetforlig, hvor de fleste partier følte sig hægtet af.

Borgmesterkandidaterne Morten Riis (EL), Linda Kofoed Persson (DF), Thomas Thors (S) og Søren Schow (V) er klar til et bornholmsk valg, der er sjældent uforudsigeligt. Foto: Jesper Westley
28. 10. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

En ophedet debat om kommunal spærretid for medier og politikere midt i sommerens agurketid, et smalt budgetforlig og et par opsigtsvækkende meningsmålinger, hvor Socialdemokratiet står til tørre tærsk, og Enhedslisten buldrer frem.