Gå til hovedindhold
Kommunalvalg
Kommunikation
Unge

Influencere skal fange stemmer på de sociale medier

I ugen op mod kommunal- og regionalvalget vil en række influencere være aktive på de sociale medier og hjælpe med at minde danskerne om, at der er kommunal- og regionalvalg, og at det er den 16. november, de skal sætte deres kryds.

20-årige Nicklas Boni er én af omkring 25 influencere, som er en del af ”Stem Med”-kampagnen. Privatfoto
11. 11. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

– Hej, mit navn det er Nicklas, og jeg stemmer til kommunal- og regionalvalget den 16. november, fordi det er vigtigt at give sin mening til kende, når vi lever i et demokratisk samfund.

Sådan indleder den 20-årige influencer Nicklas Boni, der siden 2016 har haft sin egen Youtube-kanal, en video, der i ugen op til kommunal- og regionalvalget skal være med til at minde hans følgere på de sociale medier om, at de skal huske at gå ned og stemme. Men selvom Nicklas Boni har et seriøst budskab, er der også plads til humor. For han har taget sloganet ”Stem Med” fra den kampagne, som KL, Danske Regioner og Indenrigs- og Boligministeriet står bag, til sig. 

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her