Navne
Byråd
Arbejdsmiljø

Jeg render ikke af pladsen, fordi nogle siger bøh

I tre år har Klaus Markussen (V) befundet sig i en konstant shitstorm som formand for bestyrelsen i Hillerød Forsyning, som er blevet kendt på møgsager om blandt andet høje direktørlønninger og dyre firmabiler. Nu er der ryddet op, mener Klaus Markussen, som ikke ved, om pladsen i orkanens øje vil komme til at koste ham ved kommunalvalget.

Forhandlingerne tog sin tid, selv om partierne i den grønne koalition har samarbejdet i årevis. Foto: Jakob Carlsen
11. 11. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Valgnatten blev til dagen derpå, før Kirsten Jensen (S) og Klaus Markussen (V) kom ud af glasdøren i Frederiksborg Centret i Hillerød efter kommunalvalget for fire år siden. 24 timer tog det, før der var flertal for Kirsten Jensen som ny borgmester, mens Klaus Markussen blev viceborgmester og formand for det kommunalt ejede Hillerød Forsyning.