Ældre
Sundhed
Digitalisering

Ældre tager overraskende godt imod digital genoptræning

Undersøgelse viser, at ældre gerne vil træne hjemme i stuen, mens de unge er knap så begejstrede for digital genoptræning. En af de største udfordringer ligger hos terapeuterne, som føler sig usikre på de tekniske muligheder.

Holmehave på Fyn bliver med tiden et af de største sammenhængende naturområder på Fyn. Foto: Hedeselskabet
09. 12. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

Da corona lukkede landet ned, opstod der et akut behov for nye digitale løsninger i den kommunale genoptræning. Fysioterapeuter rundt om i kommunerne kastede sig over telefonsamtaler, videokonsultationer og online træning – og på kort tid blev genoptræningsindsatsen forandret.