Energi
Miljø
Forsyning

­Vindmøller har en ­politisk pris

Set over mange valg og mange vindmølleprojekter koster store vindmølleprojekter på land borgmesterpartiet stemmer. Det kan man godt genkende i Venstre i Ringkøbing-Skjern, mens Svendborgs socialdemokrater gik frem.

21. 12. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Hans Østergaard (V) er ikke en mand, der går og bruger tiden på at fortryde. Det var det rigtige at opføre i alt otte testmøller på op til 270 meter samt et power-to-X-anlæg i et område omkring Lem Kær, selv om det delte både politikerne og borgerne.

– Uanset om det kostede stemmer, så var beslutningen rigtig. Derfor var jeg da meget spændt på resultatet på særligt tre valgsteder, siger Hans Østergaard, der trods en tilbagegang fortsætter som borgmester i Ringkøbing-Skjern.