Byråd

Jeg kommer til at åbne døren til et kosteskab, da jeg bliver forvirret over skiltningen

På valgaftenen den 16. november var alles øjne pludselig rettet mod et kosteskab i Rebild, hvor netop afgåede borgmester Leon Sebbelin (R), Rebilds nye borgmester Jesper Greth (V) og den Konservative spidskandidat Lene Aalestrup i løbet af valgaftenen befandt sig for at kunne tale uforstyrret. Her fortæller Leon Sebbelin, hvordan valgdagen forløb for den spændte daværende borgmester

Fra venstre ses Leon Sebbelin (R), Jesper Greth (V) og Lene Aalestrup (K) i det berømte kosteskab i Rebild. Foto: Bruno Stagsted / TV2 Nord

18. 02. 2022 - kl. 10:19
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

16. november 2021

07.55

Tidligt om morgenen kører jeg af sted til valgstederne, da de åbner. Jeg har en tradition, som jeg har overtaget fra min forgænger, og som, jeg tror, er meget udbredt, og det er at besøge alle valgstederne i løbet af valgdagen. Det er, uanset om det er kommunalvalg, folketingsvalg eller EU-valg. For første gang er der også nogle, der gerne vil se, jeg går ind og stemmer, så jeg starter på mit eget valgsted og kører derefter rundt og hilser på de valgtilforordnede. Jeg sørger for at parkere min reklamebil langt væk ved hvert af stemmestederne, så jeg ikke blander mig i valget. Jeg bliver altid glad på valgdagen. Det er hyggeligt og spændende. Det er festligt, og det er demokratisk. Det er det hele.