Demokrati
Valg

Der er en lidt speciel stemning til middagen. Vi ved godt, at tingene vil forandre sig i morgen

Hverdagen var ikke helt, som den plejer for Merete Dea Larsen (DF), der er medlem af byrådet i Roskilde, da hun en weekend i januar var kandidat til formandsvalget i Dansk Folkeparti og kæmpede mod Martin Henriksen og Morten Messerschmidt om formandsposten.

Merete Dea Larsen (DF) vandt ikke kampen om formandsposten i Dansk Folkeparti men havde nogle hektiske døgn op til det skæbnesvangre valg.

17. 03. 2022 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

21. januar 2022

09.00

Jeg starter dagen på Saltoftehus, hvor jeg det seneste døgn har været på økonomiudvalgsseminar med mine kollegaer fra byrådet i Roskilde. Min telefon har kimet næsten uafbrudt af journalister, og jeg sidder og pudser min tale til formandsvalget af, samtidig med at jeg følger med i emnerne om Roskilde Kommunes økonomi. Jeg har arbejdet på talen i flere uger, og nu er det de sidste detaljer, der skal på plads. Borgmesteren bemærker, at han er imponeret over, at jeg kan være til stede og deltage i diskussionerne med alt det, der foregår.

12.03

Seminaret er slut, og jeg bliver ikke og spiser frokost med de andre. I stedet sætter jeg kurs mod TV 2, hvor jeg skal debattere med Martin Henriksen klokken 13.30.