Seks tidligere borgmestre: Sådan er det gået siden valget

Mens Stevns’ tidligere borgmester Anette Mortensen arbejder i mandens virksomhed, er Kasper Glyngø fra Hedensted blevet studerende.

15. 06. 2022 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen
Macro alias: FaktaBoks

Niels Hörup (V), Solrød

Jeg er ved at finde det rigtige. Jeg er i den fase, hvor der er mange leads. Jeg fik et godt råd af Roskildes eksborgmester Poul Lindor: ”Lov mig en ting, at du indstiller dig mentalt på, at det at være borgmester er en fireårig post, som du kan håbe på at vinde igen”.

Macro alias: FaktaBoks

Henrik Frandsen (Tønder-Listen), Tønder

Jeg har gået og nydt det en lille smule, men jeg er begyndt at kede mig lidt. Jeg er jo også stadigvæk i gamet og stiller op som borgmesterkandidat. Det giver jo ikke ubegrænsede muligheder.