Der er bare et stort smil på alle, jeg møder den dag.

Roskilde-borgmester Tomas Breddams (S) program var planlagt ned i minutter i en grad, han ikke har prøvet før, da både Roskilde Festival og anden etape af Tour de France løb af stablen på samme tid.

Tomas Breddam (S) i menneskemængden ved startområdet for anden etape af Tour de France, som gik fra havnen i Roskilde. Foto: Roskilde Kommune

25. 08. 2022 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

30. juni 2022

10.00:

Jeg er i Blox i København til en konference om cyklisme. Det er os kommuner, der står bag at få Tour de France til Danmark, der arrangerer konferencen, fordi vi er meget optagede af at bruge Tour de France til at styrke hverdagscyklismen.

11.17:

Jeg er nødt til at liste ud fra konferencen for at lave et interview med Politiken, som er ret kritiske over for, om vi får nok ud af den investering, vi har gjort i Tour de France. Jeg prøver at forklare, at det, vi har købt ind på, er en folkefest, og vi ikke regner på, om det betaler sig krone for krone. Det viser sig jo at overstige alle forventninger.