Kommunerne har brug for, at staten viser vejen med techgiganterne

.

27. 09. 2022 - kl. 07:06
Tekst af Admin User, umbraco@cabana.dk

Den digitale udvikling har åbnet for mange muligheder for at gentænke arbejdet med velfærd i kommunerne. Der findes en masse nye værktøjer, som er rigtig gode og skaber nye muligheder for service og bedre arbejdsgange.

Men kampen med techgiganterne er en David/Goliat-situation. Et ulige forhold, hvor det kan være svært for den enkelte kommune at komme til orde – og endnu sværere at lade ordene få vægt. Det skaber utryghed – og det kan gå ud over lysten til og muligheden for at bruge innovative og digitale løsninger i mødet med borgerne. Det duer ikke. Kommunerne har brug for at vide, at ”isen er sikker” – at vi trygt kan begive os ud i den digitale transformation.