Byråd

Når kriserne kommer som perler på en snor

Corona-pandemi, krig i Ukraine, energikrise og en buldrende inflation. Den ene krise har afløst den anden og stiller store krav til politiske ledere. Tre borgmestre giver deres perspektiv på, hvordan det har ændret deres måde at bedrive politisk ledelse på.

Fra den ene dag til den anden stod Mogens Gade i front for en kommune, der kunne ende som Danmarks Wuhan. Foto: Bo Amstrup / Ritzau Scanpix

08. 12. 2022 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

– Lad aldrig en god krise gå til spilde.

Sådan sagde Winston Churchill, da han efter Anden Verdenskrig var med til at danne FN. Det var dengang, kriser var noget, verdenssamfundet røg ud i med nogle års mellemrum, men siden 2020 har den ene krise afløst den anden.