Arbejdsmarked
Ældre

Ny opgavefordeling frigør ressourcer til kerneopgaven

Struer bruger Opgavekompasset til at kortlægge opgaver i kommunen med fokus på at frigøre tid og kræfter blandt sundhedsfaglige medarbejdere til gavn for borgerne.

I en tid, hvor kommunerne mangler sundhedsfagligt personale, giver det god mening at se på, om der er opgaver, som med fordel kan løses af andre faggrupper. Foto: Mathilde Bech

25. 01. 2023 - kl. 14:10
Tekst af Ulla Abildtrup

Når fru Jensen eller hr. Hansen flytter på plejehjem og ikke har en pårørende til at hjælpe sig med at hænge billeder og lamper op, får de assistance af en medarbejder fra Teknisk Drift og Anlæg i Struer Kommune. Sådan har det været siden nytår.

Tidligere var det plejepersonalet på plejecentrene i kommunen, der stod for den slags opgaver, fortæller funktionsleder i Sundhed og Omsorg, Dorthe Høy.