Fritid
Idræt
Kultur

"Det kan godt være, jeg er overborgmester og har en officiel rolle, men privat er jeg også en ret stor fan"

Københavns Rådhus var på den anden ende, da det skulle fejres, at håndboldherrerne sikrede sig guld ved VM, og overborgmester Sophie Hæstorp Andersen (S) måtte i sidste øjeblik låne en medarbejders jakke for at sikre sig et outfit i rød-hvide farver.

Københavns overborgmester Sophie Hæstorp Andersen (S) sammen med Landin-brødrene fra herrelandsholdet i håndbold. Foto: Københavns Kommune

13. 03. 2023 - kl. 15:07
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

29. januar 2023

22.30:
JAAAA DANMARK, VERDENSMESTRE FOR TREDJE GANG!!! Med en flot sejr over franskmændene kan jeg nu se frem til, at håndboldherrerne skal hyldes på Rådhuspladsen i morgen. Så skal der sættes over til pandekager i rådhuskøkkenet!

22.34:
Jeg lægger et opslag op på mine sociale medier for at invitere alle til fejringen på Rådhuspladsen. Mit håb er at nå bredt ud her til aften, så folk kan nå at planlægge turen hertil. Opslaget bliver delt og delt. Der kommer til at være mange mennesker.