Velfærd

Klar kommunikation er også velfærd

Kommunerne skal spare på administration. Skal det gå ud over kommunikationsmedarbejderne? Det bør man overveje, mener finansminister Nicolai Wammen (S). Men det møder hovedrysten blandt borgmestre og en forsker. Kommunikationsmedarbejderne løfter en yderst værdifuld, demokratisk opgave, og måske er der slet ikke penge at spare, selvom man afskediger medarbejdere.

Illustration: KLS Pureprint & Colourbox

16. 03. 2023 - kl. 08:00
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Da finansminister Nicolai Wammen (S) på Kommunaløkonomisk Forum i januar foreslog kommunerne at se på deres udgifter til kommunikation, nu hvor de er blevet bedt om at spare milliarder på administration, efterlod han en måbende forsamling. Var det virkelig det bedste, han havde at komme med?