Fritid

"Jeg blev mødt med et mojn fra kronprinsen, og så var vi i gang"

2. pinsedag gik et stort ønske i opfyldelse for Aabenraas borgmester Jan Riber Jakobsen (K), da Royal Run løb af stablen i kommunen, og Kronprins Frederik endda startede begivenhederne i det sønderjyske.

Foto: Aabenraa Kommune

15. 06. 2023 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

29. maj 2023

06.30:
Jeg er stået op samme tid, som jeg plejer. I går aftes kørte jeg ud og gik rundt i start- og målområdet for at se, at alt var klar, til vi skal modtage kronprinsen. Det er en almindelig morgen, men jeg drikker lidt ekstra væske. Det bliver en lang dag, så der skal jo tankes lidt op inden. Min kone og jeg får også godt med solcreme på.

09.05:
Vi er kommet til startområdet, og der er allerede begyndt at komme folk. Jeg er iført mit løbetøj og taler med både arrangører og borgerne. Som gammel sportsmand, tidligere topdommer i håndbold, har jeg været med til både EM, VM og ungdoms-OL, og jeg kender godt det sus og kick, der er både før og efter. Der er også en spændt stemning, for i det gode vejr kan man se Dannebrog nærme sig fjorden, så alle har blikket rettet mod havet.