Idræt

"Jeg vil ikke kunne sove om natten, hvis ikke vi bliver klar til Superligaen"

Hele Hvidovre var på den anden ende, da byens hold i maj rykkede op i Superligaen. Men med sejren til de rødklædte følger store udfordringer, når man på rekordtid skal opgradere sit stadion. Borgmester Anders Wolf Andresen (SF) og mange medarbejdere måtte tage sommerferien i brug for at komme i mål.

Foto: Hvidovre Kommune

24. 08. 2023 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

27. maj:
Hvidovre IF spiller mod i Vendsyssel i den afgørende kamp. Jeg går en tur med familien, og imens følger jeg med i kampen på telefonen. Det ser egentlig ikke for lovende ud, og jeg når at tænke, at det nok ikke bliver i år, men Magnus Fredslund hamrer et mål ind i sidste øjeblik. Sikke et comeback! Hvidovre IF kunne også have rykket op sidste år, så vi har lavet meget forarbejde i forvaltningen. Jeg tænker, at der alligevel venter en kæmpe opgave. Det er en vanvittig idé at få et stadion Superliga-klar hen over en sommerferie.

30. maj:
Kommunalbestyrelsen mødes og drøfter, hvordan vi går videre. Vi diskuterer, hvor vi vil finde pengene, men vi er enige om, at vi skal gøre det. Det glæder mig. Vi finder 15,8 millioner kroner inden for anlægsbudgettet. Jeg tænker, det egentlig er ret billigt og spørger også mig selv, om det nu kan passe. Men forvaltningen har lagt en buffer på 30 procent ind. Jeg føler, jeg sidder med 1.000 bolde, der skal lande helt rigtigt, så det hele bliver en succes for byen.