Kompetenceløft har skabt store resultater
Fokus på data og fælles kompetenceløft for alle medarbejdere har omvendt en skeptisk institutionsleder og sikret fremragende kvalitet i læringsmiljøet.
I Kolding har kommunen i flere år arbejdet med kompetenceløft af medarbejderne i daginstitutionerne. Det har de gjort med Program for Læringsledelse, der er et forsknings- og udviklingsprojekt udarbejdet af forskere på Aalborg Universitet.
Her bliver både medarbejdere, kontaktpædagoger, ledere, forældre og børn – når de når fireårsalderen – stillet en masse spørgsmål i spørgeskemaer. Svarene genererer data, som viser et billede af børnenes trivsel, relationerne barn-til-barn og barn-til-voksen, niveauet omkring genkaldelse af tal, bogstaver og geometriske figurer, medarbejderkompetencer, hvordan personalet samarbejder om børnene, om ledelse af institutionen og forældrenes tilfredshed med institutionen.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her